när skolan har brutit ned oss

när skolan har brutit ned oss, är det då vi sitter hemma och gråter? för att det gick kasst på ett prov? Nej det är då vi sitter i klassrummen och gråter, för att vi vet att om vi inte får MVG på det här provet så sjunker betyget och vi kommer inte in på Gymnasiet. För det är så det är. I lärarens värld. Var det hit skolan ville komma? ville de ha gråtande elever som sitter hemma och inte vet vad dom ska göra med sitt liv, för att deras betyg inte räcker till deras dröm, för att de inte får göra det de verkligen vill. Jag hade en dröm en gång, jag ville flytta till Kiruna, gå på rymdgymnasiet där och en dag sitta och titta på Krister när han åker ut i rymden med sina kompisar. Jag vill inte åka själv, men jag ville göra nånting jag var intresserad av. Och det hade varit roligt att se om man kom in.. tänk om jag hade kommit in. Vad ledsen jag blir då. Tänk om mina föräldrar hade velat betala flytten dit.. tänk om tänk om tänk om.. JAG VILL INTE TÄNKA! Jag vill inte sluta högstadiet, på nått sätt så känns det som att allvaret börjar efter det.. och jag vill inte ut i livet.. JAG VILL INTE!!!!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Men nu får du ju vara med i robottävlingen istället! :)
Och tänk på hur kul det ska bli på måndag när vi ska till Liseberg! :) :) :)

2007-05-17 @ 22:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0