biologi.

Sitter här med biologiboken i knät. Genetik och arvsanlag och DNA-molekyler, känns inte som att jag lär mig nånting, som att allt jag läser rinner av mig, som vatten.

Orden strömmar förbi,
likt vattendroppar rinner de,
Stannar nere vid mina fötter.
De kan inte fastna,
de rinner bara av,
likt vattendroppar.

Jag lyckades ju få ihop nånting (som visserligen inte fixar mitt biologi betyg) sen om det blir bra eller inte är upp till er att bedömma, jag tycker att jag suger i alla fall.

Han har inte sagt något.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Bra dikt! :)

Han den där som du skriver om hela tiden verkar vara väldigt tystlåten eftersom han aldrig säger någonting.

2007-05-17 @ 22:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0