vännerna som sviker

jag blir så trött på dig och din musik, jag blir så trött på dig och hur du behandlar mig. Var det inte du som sa att alla fick lyssna på vad dom ville? Var det inte du som sa att det var okej att vara som man ville? Du med ditt bortrakade hår och dina örhängen? Jag hatar dig inte, men jag vill hata dig, jag hatar tanken på att du hela tiden finns där och klagar på mig, innuti ditt huvud, jag hatar att se dig och dina kompisar, dig och din tetrapack med vin. Jag hatar att se att ni egentligen är kloner av varandra med olika grad av ätstörningar, olika mycket ångest och olika hallucinationer. Jag förstår inte hur man kan vara så? Hur man kan vara så förbannat jävla mainstream och TRO att man är så jävla alternativ bara för att man kan klaga på sina s k vänner eftersom de inte är lika alternativa som en själv och inte lägger upp lika många bilder på bilddagboken om hur mycket sprit dom har druckit varje dag.  Jag hatar att se hur du förstör det som var så underbart, hur du tycker att du är så trevlig trots att du egentligen bara förstör din egen kropp, vissa dagar hatar jag att du tror att du är så jävla bra för att ingen lyssnar på din kassa musik och för att du sjunger i ett band. Vissa dagar hatar jag ditt falska leende och dina vita tänder. Du är inte så jävla perfekt med din anorexia och dina cigaretter, sluta tro att du är det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Weronica,
Jag tror inte att den där tjejen som har rakat av sig håret och har örhängen läser så mycket på din blogg(rätta mig om jag har fel), så det kanske vore bättre om du sa allt det där till henne istället, för här gör det inte så mycket nytta :)

2007-05-17 @ 22:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0