anteckningar.

Jag hittade min anteckningsbok som jag hade i Ukraina, tänkte att jag måste ju få ur mig det här någonstans. Det är anteckningar inför gudstjänsten då vi spelade mitt drama. Det var meningen att jag skulle berättat det här för människor, men det blev inte så, jag stod inne på utedasset och spydde istället.. (obs. det är bara anteckningar, men fråga om ni inte fattar, jag kan försöka förklara)

Det spelar ingen roll vad vi gör, oavsett hur mycket vi försöker. Det finns alltid hinder som frestar oss bort från Gud. Man kna tänka det som ett vägskäl. Vi kan antingen välja att gå på Guds väg, eller gå åt det andra hållet. Jag tror att alla någon gång har försökt gå båda vägarna, sammtidigt. Men till slut så går det inte längre, vi måste välja. Det handlar inte om hur "bra" tro man har. Det handlar inte om hur "svag" din tro är heller. Det handlar om att satan inte har gett upp kampen om makten över människorna. Det är inte mycket i den här världen jag säger att jag vet, det är ganska få saker som jag vet faktiskt, men en sak vet jag. Vi kan vinna det här kriget. Och nu pratar inte jag om ett fysisikt krig, det här är ett krig i oss själva mot våran vilja. Vi måste välja vilken väg vi ska ta. Jag pratade med våran pastor om det här. Han sa ungefär "Jag brukar inse att jag är påväg åt fel håll typ en gång i månaden." Men han sa en sak till. Det enda som behövs för att komma tillbaka på "rätt" väg är en kort bön. "Jesus, jag ber dig att du ska förlåta mig för att jag valt fel väg i mitt liv, låt mig vandra din väg istället." det är allt som krävs. Det står i Joh 3:16 att Gud älskade världen så mycket att han offrade sin son för oss. Jesus dog för våran skull, då måste ju Gud förlåta våra snedsteg också, annars hade Jesus död varit helt onödig. Jesus dog på korset för våra synder. Bara vi ber Gud om förlåtelse så kommer vi få det. Vår Gud är den gode guden, den enda guden. Han är kärlek.


Jag vet, det är jätterörigt. Ni har inte sett dramat heller. Men det spelar ingen roll, om det säger någon någonting så grattis. Bra för er, jag ville mest få ut det.

Glöm inte att Jesus älskar dig. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0