Julkort.

Vi har precis satt upp ett band som hänger ned från taket i hallen (precis vid väggen då..) där vi kommer hänga alla julkort som kommer...
Jag gillar julkort. Det är trevligt att få. Men hur mycket pengar läggs det inte ut på julkort? Och hur mycket av de pengarna hade kunnat läggas på bättre saker? (Förlåt, men jag får hellre veta att någon la pengarna på något vettigt, säg vaccin åt barn i något u-land eller liknande än att jag får en kartongbit med tryck på..)

Dessutom får jag skuldkänslor för att jag aldrig skickar julkort tillbaka. Typ min morfar, han skickar alltid, men det känns så meningslöst att skicka honom ett. Och farmor likaså.

Därför har jag i år bestämt att jag inte ska skicka några julkort alls. Jag säger därför God Jul här istället.

God Jul och gott nytt år
önskar Weronica alla ni som läser det här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0