.

Förlåt. Förlåt mig Jesus. Förlåt för att jag inte vet vad jag ska tro, vad jag ska lita på, vad jag inte ska lita på. För att jag inte vet vad jag ska göra. Jag står här handfallen och rädd. Jag skakar av rädsla. Förlåt, men jag vet inte vad jag ska göra. Jag vet inte vad jag ska hoppas på. Varför lämnade du mig? Varför övergav du mig mitt i allt? När jag behövde dig som mest. Jag behöver dig.
Gud, jag hatar dig ibland. Jag önskar att jag kunde slå till dig och skälla ut dig men ja. Ska jag skälla på någon så vill jag ha ett konkret svar. Och hur konkreta dina svar än är så räcker det inte. Jag ser det ju inte. Jag fattar det ju uppenbarligen inte. Om du är herre över himmel och jord, varför i hela friden kan du inte visa  mig något som gör att jag förstår? Varför överger du mig?
Jag ber dig. Omfamna mig och håll mig i din famn. Gör mig trygg i dig.

I know You tell me to be glad when
trials come to me but instead
I always question if You love me at all


Förlåt Gud, förlåt. Men jag orkar inte behöva ifrågasätta nu. Jag orkar inte tvivla, jag vill bara ha dig nära, känna din kärlek, lite mer konkret än jag gör just nu. Förlåt. Jag orkar inte låtsas att jag har kännt din kärlek. Jag orkar verkligen inte mer.


 

Förlåt.

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

:(

2008-02-22 @ 12:00:50
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Melinda

hejhej :D

2008-02-22 @ 12:09:48
URL: http://pindilusen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0