Uppskattning.

Vi är sjukt dåliga på att visa att vi uppskattar saker, har ni tänkt på det? Jag menar, jag är fullt medveten om att jag egentligen säger tack för helt fel saker. Jag är medveten om att jag säger tack när jag har ringt någon klockan tre på natten för att jag mår dåligt - vilket väl i och för sig kanske är befogat, jag menar, personen i fråga har offrat sin sömn för att jag ska må bättre. Men jag tackar aldrig för de där samtalen som jag egentligen uppskattar mer än allt annat. Typ som det samtalet jag och Tomas hade igår. Det gjorde mig jätteglad att bara få prata, för att jag aldrig har tid att prata om något helt ovärt (nu var det i och för sig inte ovärt, men you get the point), jag har aldrig tid att ägna mina vänner så pass mycket uppmärksamhet att vi kan prata om något annat än det som måste diskuteras och det man pratar om rent automatiskt. Jag känner mig riktigt dålig och jag inser att jag ibland önskar att jag hade mer tid, men samtidigt så förstår jag inte vad som tar upp så mycket av min tid. Men i alla fall. Jag tänkte skriva en lista med lite saker som jag uppskattar, troligtvis helt ovärda saker, men hey, jag kanske uppskattar att sitta och prata om ingenting i timmar.
Så här kommer den
Weros lista över vad hon uppskattar
Jag uppskattar:

  • Tillit
  • Människor som skrattar åt mina dåliga skämt
  • Bra musik, bra filmer, bra böcker 
  • Solsken
  • Regn
  • kramar
  • Ovärda samtal som ändå ger mig något (typ det jag och Tomas hade igår... jag lärde mig massor, dessutom blev jag inspirerad till det här inlägget)
  • rätt kommentar vid rätt tillfälle
  • när Gud håller med mig och gör som jag vill ;)
  • de där små sakerna man kommer glömmer bort på två sekunder men som ändå gjorde en så sjukt glad just då  

Den där listan kan göras sjukt mycket längre. Men jag pallar inte att tänka. Dessutom är jag rädd för att någon ska säga något korkat. (Gosh, jag har tillräckligt många läsare för att jag ska bli rädd för er xD)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0