Riktig kristen.

Fick en kommentar på inlägget Tystnad. som jag tänkte svara på med ett inlägg, hopefully så läser den som var en "riktig kristen" det här, eftersom personen i fråga inte lämnade någon mail eller hemsida så  kan jag ju tyvärr inte få tag i personen utan att spåra IP osv. och det känns lite överdrivet.

I alla fall.

Ja, för att vara en riktig kristen kanske jag borde sluta med både det ena och det andra, det vet jag. Det konstaterade jag redan i Ukraina under ett worship pass som vi hade en dag. Att kristendomen är som en stege och att vi måste sträva efter att komma så långt upp som möjligt, eftersom det är där vi kan visa för världen vilka vi är, visa att vi är världens ljus. Men fortfarande, jag har inte lämnat vissa saker. Jag har knappt lämnat något alls, jag har lämnat ett par saker som jag inte nämner här, men som jag har lämnat ifrån mig och som jag helt enkelt inte har kvar/bryr mig om längre. Men att jag svär gör mig inte till en mindre värdig kristen, det är inte direkt så att jag är mindre perfekt än du.

Jag är inte perfekt, du är inte perfekt. Men poängen är att Gud älskar oss i alla fall. Något så oerhört, oavsett vem vi är och vad vi gör. Det är ganska coolt egentligen.

Förlåt, men jag tror inte att jag behöver komma längre upp på den där stegen just nu. Jag är nog på precis rätt steg för det läge jag är i i mitt liv. Jag når ut till de människor som jag behöver nå ut till. Jag når ut till de som behöver mig, de Gud har skickat mig till. Och ja, kalla mig dum i huvudet eller vad ni vill, men jag tror att Gud har en mening med mitt liv, och med alla andras liv. Min mening är inte att jag ska stå längst upp på en stege och prata med folk på ett sätt som dom inte förstår. Jag ska inte klättra längst upp i det där trädet, jag ska vara kvar nere på marken, och om jag ska vara kvar på marken kanske jag behöver saker som du inte behöver.. Jag vet inte. Just nu känns det bara som att jag vet mer vad jag håller på med än du. Förlåt, men så är det.

Jesus. Jag kanske har  helt fel nu, men jag tror inte att nästa steg för mig är att jag ska sluta svära, jag tror inte att nästa steg för mig är att jag ska sluta med något sånt alls. Jag tror att jag vet vad du vill att jag ska sluta med, och jag försöker. men det är inte alltid så lätt, men det finns definitivt saker som är värre än att jag säger fel saker. Förlåt mig om jag har fel, och förlåt dem som tror att de är såpass perfekta att de inte behöver ändra på något. Father, forgive them, they don't know what they are doing. Förlåt mig. jag vet inte heller vad jag gör.
Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0