Frizon.

Kom att tänka på att jag har glömt att blogga om världens bästa festival. Och nu är jag grymt seriös. Det här är liksom årets höjdpunkt, så be there or be square! Wero har sagt sitt, nejdå inte riktigt.

FriZon.
Frizon är en kristen festival. That's basically it. Nej men Frizon är en kristen festival för ungdomar som arrangeras av EFK UNG. Festivalen äger rum mellan den 6-10 augusti på Torp området utanför Kumla. Och det är fett värt. Frizon förra året var nästan bättre än Ukraina (beror väl lite på vad man är för typ av människa kan jag tänka mig). Och i år så kommer det dit grymt mycket bra musik (typ Blindside och grejer) dessutom så är det grymt många bra talare som kommer och talar om temat för årets festival, nämnligen Döden. Det är ett ämne som vi ibland pratar lite för mycket om men det verkar inte som att det kommer handla bara om Jesus död på korset och det gör mig glad.

Men i alla fall. Vad jag försöker säga är att frizons hemsida http://www.frizon.nu definitivt är värd ett besök. Och oavsett och du är kristen eller inte så är Frizon nått för dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0