Jesus was NAILED to the cross.

Jag har tänkt på en sak idag. En bild som jag såg för ett tag sen, jag kom att tänka på den igår igen och tänkte att  det kanske är dags att skriva något om den. Det är en ganska vettig bild så..
image3
För hoppningsvis så förstår ni engelska, om inte, så kommer det en snabb översättning nedan.
Människor använder silvertejp för att fixa allt.
Gud använde spikar KOL 2:14
Och drog ett streck över det skuldebrev som belastade oss med lagens krav. Han har utplånat det genom att SPIKA det på korset.


Vad betyder det där för oss som människor? Betyder det att vi gör fel i att använda silvertejp eller innebär det helt enkelt att Gud hade en bättre lösning? Jag är ett fan av silvertejp. Jag tror att det går att fixa det mesta med silvertejp, men jag tror inte att silvertejp kan rädda oss från en evighet i plågor, en evighet i helvetet.

Vi kanske borde ha en liten lektion för er som inte har varit med från början.
Vi tar det i några steg.

  1. Eva och Adam käkar av ett äpple som ormen lurar dem att äta av, trots att Gud har sagt något helt annat.
  2. Synden kommer in i världen, människor börjar göra fel saker.
  3. Gud ser detta och blir förtvivlad. What to do?
  4. Gud inser att han har en möjlighet till att rädda oss.
  5. Det kommer en hög profeter och liknanade som Gud utvalde som kommer till  människorna och säger "vänta, det är inte kört än, Gud fixar det här. Någon kommer rädda oss"
  6. Jesus föds och vi människor får se otaliga tecken på att han verkligen är Guds son som ska rädda oss.
  7. Gud löser hela problemet genom att han offrar sin enda son, spikar fast honom på ett kors och låter honom dö för våra synder.
  8. Det löste sig, vi var fria från evigheten i plågor.

Jag vet att det där inte var allt, men det är en kort sammanfattning av det.

Jesus blev alltså uppspikad på korset, för att lösa våra problem. And he did indeed. Ganska coolt, eller hur? Men vad betyder det för oss som människor då? Jo det finns två olika innebörder, i alla fall två stora innebörder, det ser naturligtvis lite olika ut beroende på vem man är, men generellt sett.

  • Oss som kristna. Vi måste naturligtvis visa det här för andra människor. Vi säger att vi inte kan leva "as radicals for Jesus" (jag kan inte översätta det på ett vettigt sätt till svenska, förlåt mig), vi säger att det inte finns något behov av det idag. Men det är nu, nu om någon gång, som det verkligen behövs. Det är nu människor går omkring och letar efter något, något som kan fylla deras tomrum i hjärtat, någon som kan älska dem över allt annat. Och vart ska dom hitta det om inte hos Gud? Vem ska visa dem vägen till Gud om inte vi? Precis, det finns ingen annan. Ingen utom vi. Vi måste alltså hitta ett sätt, ett sätt att bli "radicals for Jesus", vi ska vara fyrar i mörkret. Hur vet jag inte. Jag jobbar på det, men jag tror att jag är i behov av hjälp för att lyckas. Någon som vill hjälpa mig?

  • Ni som inte är kristna. Jag vet inte om det bara var jag, eller snarare jag och Ingrid. Jag har inte hört någon annan säga det rakt ut, men jag misstänker att det finns fler. Innan jag blev kristen kände jag mig grymt tom och det var som om inget egentligen kunde fylla det där hålet. Men sen mötte jag Jesus. I en lerpöl på en lägergård utanför Uddevalla. Just då var det inte så fantastiskt, men om man ser på hur mycket bättre jag mår sen jag gjorde det så inser jag att Jesus gjorde något för mig den där kvällen. Han fyllde upp hålet i mig. Och jag vet, jag är helt säker på det faktiskt, att han kan göra samma sak för dig. Han är där ute och väntar på att få fylla ditt tomrum. Låt honom göra det. Det kommer kännas grymt mycket bättre. Jag lovar. Det finns kristna överallt runt om dig, men för ögonblicket är de ganska svåra att se. Men Jesus var uppspikad på det där korset för eran skull med, bara kom till honom så löser han resten. Jag lovar. 



     

Nu följer en bön, jag har för vana att avsluta mina inlägg med en sådan, in case you haven't noticed. Den är på engelska idag, det känns som att jag har ett bättre flyt på min engelska när jag faktiskt koncentrerar mig, och det gör jag bäst när jag ber. Ni får ursäkta om det stör er. Jag gör det för mina betygs skull ;) Därför är ni fria att kritisera min engelska.
 

Jesus, there is so much that I would like to tell you. Things you know, but that doesn't matter, I just need to get it of my chest. You know I struggle with the fact that I don't know what I should do with my life. You know that I struggle with not knowing anything at the moment. And I'm sorry. I'm sorry that I can't do any better. I think you're trying to tell me what I should do, I think that you're trying to tell me the right tings to do. But you are just whispering. And that bothers me. It's like every time you try to tell me something, someone is putting a hand before your mouth. And yes, I can admit that I have been awake many nights, trying to figure something out, but it always ends with tears. Lots of tears. A wet pillow and no solution. You know that, you hear my prayers those nights. And I hear you whisper, but I don't hear you speak. I'm sorry if I've done anything wrong and that's why you're whispering, because I need to apologize for something before you can say it loud. But I can't come up with anything that could possibly change anything. I'm sorry.
Amen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0