Träning.

Jag har då aldrig varit något stort fan av träning, men jag har alltid velat vara vältränad. Nu under våren så har jag mer och mer insett att jag kommer aldrig bli vältränad om jag inte ens börjar göra något åt saken. Därför har jag bestämt mig för att jag ska börja föra träningsdagbok här på bloggen. Egentligen hade jag väl kunnat göra det på papper och penna precis som alla andra människor, eller i alla fall lite diskret någon annan stans. Men jag tror att kraven från andra kanske kan hjälpa mig, jag kan ha helt fel och ni kanske bara knäcker mig, men då försvinner det om ett tag. Men nu tänker jag göra ett försök. Jag skapar därför kategorin "Träning" nu. Där kommer ni kunna läsa allt..

I dagsläget.
Jag var ute och sprang nyss... det gick inte så bra.. eller det beror på hur man ser det. Jag vet att jag är grymt dålig på att sätta upp långsiktiga mål, därför börjar jag litet. Mål just nu: Springa hemifrån, runt fotbollsplanen och hem igen utan att stanna. Sträckan kanske är 500m, men för mig som aldrig har tränat och jag har dessutom astma och knäskador och knäsjukdommar etc som begränsar mig lite så är det i alla fall en liten bit dit. Det kommer ett nytt mål senare (två varv skulle jag tro)

Jag lyckades i alla fall springa kanske 100-150m innan jag började gå, sen gick jag kanske 50 och sprang 100 osv.. Jag är hyfsat nöjd eftersom jag inte ens trodde att jag skulle klara det.. (så bra självbild har jag)...

Nu ska jag göra lite sit-ups, återkommer om en stund..

Peppa mig?

Kommentarer
Postat av: Jonas

Bravo!

Heja Weronica, friskt humör,
skjortan hänger utanför!

Öka farten sista kvarten!
Weronica är bäst, Mikko har fest!
Heja! Heja! Heja!

Lycka till! =)

2008-05-21 @ 20:22:36
Postat av: Anton DTV

Det här kommer du klara!

2008-05-22 @ 13:58:23
URL: http://detrevannerna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0