Jesus som sexpartner.

"Om du skall välja en sexpartner, varför inte då välja jesus? Jesus är där för en både när man är ledsen, när man är glad och när man är kåt. Om jag skall vara ärlig så behöver man ingen mer kärlek än den som kommer från den enda personen i mitt liv. Om ni är som jag och har valt ett liv i kyskhet mot evig kärlek från jesus skriv i denna tråden!!"

Jag hittade det där på helgons sexforum. Jag tror att den där tråden kommer få ett ganska värdelöst innehåll, men å andra sidan så är jag helt övertygad om att delar av det är sant. Framförallt den delen som handlar om att Jesus ger oss den kärlek vi behöver. Och att han är med oss i allt vi gör. Sen tror inte jag att det innebär att vi alla ska leva i celibat. Jag menar, det innebär ju att mänskligheten skulle dö ut, fort. Och det tror inte jag att Gud vill, om han nu, mot förmodan, skulle vilja det, så tror jag definitivt inte att han skulle göra det på det sättet. Det finns, tro det eller ej, enklare sätt för en allsmäktig gud att förgöra sitt livsverk.

Aja, anyways. Vad tror ni? Är Jesus den enda älskare vi behöver? Han är inte den enda älskare jag behöver i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0