The poem of the square root 3.

Sitter och tittar på dataskärmen, fortfarande. Känns som att jag har suttit här i en evighet. Funderar på att lära mig The poem of square root three utantill. Då har man lite att göra. Men den är så söt. Jag är seriöst kär i den. Dessutom var han (Kal Penn) bra redan i House (då som Lawrence Kutner) Men i alla fall, jag tycker om det faktum att han verkar så blåst hela tiden, men sen är han så underbart skön i slutändan. Han läser en dikt om roten ur 3, kan man vara annat än skön då?

I alla fall, ni får dikten en gång till.

I'm sure that I will always be
A lonely number like root three


The three is all that's good and right,
Why must my three keep out of sight
Beneath the vicious square root sign,
I wish instead I were a nine


For nine could thwart this evil trick,
with just some quick arithmetic


I know I'll never see the sun, as 1.7321
Such is my reality, a sad irrationality


When hark! What is this I see,
Another square root of a three


As quietly co-waltzing by,
Together now we multiply
To form a number we prefer,
Rejoicing as an integer


We break free from our mortal bonds
With the wave of magic wands


Our square root signs become unglued
Your love for me has been renewed

Jag har för övrigt gjort ett flertal försök att översätta den till svenska, men det blir sjukt konstigt varje gång man försöker.. Ni är välkommna att lämna ert bidrag till en svensk översättning som en kommentar om ni vill ;)

Nu ska jag lära mig den utantill tror jag ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0