Skolan börjar imorgon, jag blir snart 18 och allt är läskigt.

Jag kom hem från Mikko idag, vilket innebär att ni nu får tillbaka min otroligt täta och jobbiga uppdateringar. Skoj va? Eller, det blir väl bättre sen när jag får skoldatorn, men det blir oftare nu i alla fall :D

Anyhow. Jag träffade Mikkos mamma, Kirsti, och hans lillebror, Jussi, för första gången idag. Det gick bra, jag tror inte att de hatar mig än. Mikkos pappa, Jukka, hade jag träffat tidigare så det var inte så nervöst. Hur som helst, hans mamma verkade trevlig och ja, det blir säkert bra. Hann även träffa Jussis kompis från Kanada som råkade vara på besök i Sverige just nu.

Det här inlägget skulle inte handla om Mikkos familj dock, utan snarare om att skolan börjar imorgon. PROJEKTARBETE, ANSVAR, PROGRAMMERING I MASSOR och andra saker skrämmer skiten ur mig just nu. Men det blir nog bra såsmåningom, när man kommer in i ett mönster och får lite rutin på saker och ting.

Tillsvidare så kan vi ju också konstatera att det är 16 dagar kvar tills jag fyller 18 och det gör mig sådär glad. Jag tänker inte ha någon födelsedagsfest, it's not my thing. Kanske eventuellt att lite folk får komma hem på min födelsedag och fira lite med familjen, man vet aldrig :o

Hur som helst, jag fyller 18 vilket också innebär massa ansvar och även om jag säkert är rätt ansvarstagande så hatar jag att ta ansvar, för att jag är rädd för att misslyckas. Men jag ber och hoppas att det ska gå över ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0