År 2009 - vad hände egentligen?

2009 har säkerligen varit ett händelserikt år, men nu när jag försöker skriva det här så kommer jag inte på någonting som är värt att skriva upp här. Jag och Mikko var i finland - det var awesome, men mer än så finns det liksom inte att skriva. Jag jobbade på ett äldreboende i tre veckor - det var också rätt awesome de flesta dagarna, det sög massor de andra dagarna. Jag fick nya vänner, vilket ALLTID är awesome. Totalt sett så var det ett rätt bra år, jag har lärt mig massor och jag har inte förlorat så mycket.

Jag fyllde 18 i år, vilket säkert borde ha varit jättestort, jag borde ha varit ute på krogen och supit skallen av mig. Men det var jag inte. Jag ser verkligen inte poängen i att göra sånt. Jag gör verkligen inte det, det är inte jag, det är inte vad jag vill. Jag skulle säkert kunna dricka mig äckligt full - hemma/hemma hos någon annan. Men inte på krogen, vad är poängen liksom? Jag ser inte mig själv tillsammans med en massa folk jag inte känner. Det är där skillnaden mellan mig och alla mina kompisar är antar jag, jag ser inte poängen i fester med massa folk jag inte känner - vad är det roliga i det liksom?

Hur som helst, jag och Mikko har varit på massa äventyr, vi har lärt oss massor om varandra och vi har på alla sätt och vis fått en djupare relation. Det samma gäller Gud, jag har en djupare relation till honom nu än någonsin. Jag vet inte om det är för att jag döpte mig i höstas eller om det helt enkelt är för att jag har lärt mig att låta honom ta mer plats i mitt liv, eller kanske en kombination av båda... Men så är det i alla fall. Jag gillar det verkligen :)

Jag har avverkat massa andra saker också, Frizon, en biljard prov och inlämningar etc. etc. Men vad är poängen med att skriva det här? Jag vet inte. Troligtvis är den poängen icke-existerande. Vad jag ska göra nästa år får vänta tills imorgon - jag vill inte tänka på det idag, idag tänker jag på vad jag har gjort snarare än vad jag kommer att göra...

Hörs nästa decennium ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0