Dagens Bibelord - Jes 54:7

"Ett kort ögonblick övergav jag dig,
men i stor kärlek tar jag dig åter." Jes 54:7

Jag läste dagens Bibelord och det fick mig att tänka till lite extra. Jag har nyligen varit inne i en lång, den kändes i alla fall lång, period där Gud har varit långt borta. Men när man tänker efter så var det precis som dagens Bibelord säger, det var bara ett kort ögonblick och nu när han är tillbaka så känns det nästan som att han var här hela tiden. Och nu när han är tillbaka så har han en, om möjligt, ännu större kärlek som jag känner ännu närmare. Vilket troligtvis var anledningen till att han "försvann" - att jag skulle förstå att jag behöver honom. Jag förstår det nu. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0