Att ha tid med Gud.

Jag kom på en sak när jag skrev det förra inlägget, jag umgås alldeles för lite med Gud. Plötsligt hade jag Jonathans röst i huvudet (Jonathan höll i ett antal seminarium på kursen vi gick innan jag åkte till Ukraina).
"We don't have our quiet time so Jesus will say to us when we come to heaven "How good, you spent one hour every day with me", we have quiet time so he won't say "I don't know you, walk away from me""
Visst det finns ett antal andra orsaker till att vi bör ha egen tid med Gud också, men i alla fall.

Ibland känner jag inte att jag känner Gud, jag menar, jag tror att jag vet vem han är, men jag känner inte att jag umgås med honom tillräckligt för att jag ska kunna veta. Jag avundas dem som anser sig känna Gud och undrar vad de egentligen gör för att få den relationen till Honom.

Jag tror jag ska gå och hänga lite med Gud istället för att sitta här och babbla (jag kommer ju inte få en bättre relation till Gud om jag inte anstränger mig liksom..)
Lovsång (I've missed that) och bön it is. Jag återkommer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0