Alkohol, vad är så fantastiskt?

Satt och läste igenom de bloggar jag följer och konsaterade att typ alla skulle dricka ikväll. Vad är egentligen grejen med att supa sig full på lördag kväll?
Här är ett par av folks anledningar till att de dricker:
"Det är en social grej" - Jaha, så man kan inte vara social utan att dricka? Innebär det att ni dricker innan ni går till skolan eller jobbet på morgonen?
"Om man inte dricker är man tråkig" - Jaha, då förstår jag, det innebär att man som nykter är tråkig, jag tycker snarare att det låter som att man vågar säga nej.
"Det är gott." - Okej. Det är en helt okej anledning, men om man gillar något så dricker/äter man det inte varje helg och man dricker/äter inte massor. Det gör i alla fall ingen jag känner.

Nej men seriöst, jag blir så trött på folk som hävdar att det är töntigt att låta bli, jag menar, vad är grejen, egentligen?

Ja, jag vill ha ett svar, så om någon av er som läser det här har ett vettigt svar, så snälla svara!


Kommentarer
Postat av: Anton

Alltså, det kan ju handla om mycket. Ibland har jag druckit för att dämpa ångesten, och det kan man göra på olika sätt, vissa dricker, vissa knarkar, vissa skär sig. Där har du ett av mina argument.

2009-01-18 @ 00:22:28
URL: http://indiesponge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0