Produktivitet och bön.

Idag SKASKASKA bli en produktiv dag. Jag har massor att skriva, men jag får ingenting skrivet, jag vill börja på hemsidan till projektarbetet, men det går inte för jag har INGEN inspiration. Men till den här hemsidan i alla fall så har jag tänkt att jag ska lära mig massa coola saker som jag inte kan, vilket kommer gå failfailfail men det får bli som det blir, tur att man har Morgan..

För tillfället försöker jag återigen att skriva något produktivt, för egen del. Tanken har slagit mig att jag skulle ta tag i min diktsamling, men jag tror att jag skiter i det, hur skriver man egentligen lyckliga dikter? Jag vill skriva dikter om Gud och kärlek och vänskap, men allt jag får fram är död och förstörelse. Jag antar att det borde ses som ett misslyckande, men samtidigt så försöker jag desperat att övertala mig själv till att det är min djupa själ som trivs med mörker. Men jag antar att alla andra förstår att det egentligen är ett misslyckande att inte lyckas beskriva sina känslor ordentligt.

Nej, nu ska jag återgå till det produktiva skrivandet och försöka åstakomma någonting som någon en vacker dag kanske får läsa ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vill du ha ett bollplank så finns jag här! Att Morgan finns är väldigt bra faktiskt, den tanken har jag tänkt förr :>



Jag har ofta tänkt att inspiration måste ha något med mörker att göra... Man får alltid som bäst bilder när något inte stämmer, när det är spänt och mörkt och man inte vet vad som kommer att hända. Det är nog (hoppas jag) ganska normalt. Men ack så tråkigt!

2009-07-21 @ 19:05:02
URL: http://bjurdell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0