Svar till Marcus ang. kristendom in general.

Nu har du svarat, och du har fortfarande inte presenterat några vettiga argument. Du har däremot ändrat allt du sa från början och hävdat att du aldrig menade vad du sa utan att du hävdade det du skrev nu.

Lever vi i egenskap av kristna i en fantasivärld? Vad för fantasi? Är det en fantasi att jag tror på Gud? Att jag tror att han faktiskt älskar mig och beskyddar mig? Jag menar, I've tried it all. I alla fall nästan, jag försökte vara buddist, it didn't work, jag försökte vara wiccan, det hände ingenting, jag försökte vara någonannanformavhäxa, det funkade inte heller. För Buddah, guden och gudinnan eller den stora slumpen gör inte vad Gud gör. Det är först i kristendomen som jag har hittat en möjlighet att faktiskt få svar från den här överheten som jag har tillbett. Therefor, återigen, kristendomen är inte en religion, det är en relation (gud vad jag är bra på klyshor). Hur som helst kanske fantasin ligger i att jag tror att saker och ting faktiskt blir bättre? Men jag menar, innan jag blev kristen så var jag beroende av många saker, nu är det enda jag är så pass beroende av så att jag inte klarar av att sluta Gud. Jag knarkar Gud. Jag medger det, vilket jag har gjort flera gånger tidigare, jag är beroende av Gud och jag kan inte sluta. Är det fantasi att se perfektion i människor? Att tro att Gud förlåter alla fel vi gör? Är det fantasi att tro på vad man ser med sina egna ögon? Förlåt, men jag finner det väldigt svårt att tro. Men motbevisa mig gärna :D

Hur som helst, varför spelar det ingen roll att jag inte är aktiv i SVK? Det spelar väl all roll i världen? Du kan ju inte påstå att jag är som "dem" när jag motsäger mig väldigt mycket av vad de gör? Jag förstår inte riktigt hur det kan vara irrelevant..

För övrigt så skriver jag en hel del som inte handlar om Gud, även om jag försöker koncenterar mina inlägg på honom, eftersom jag vet att jag i övrigt spenderar alldeles för lite tid tillsammans med honom...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Varför tror du att Gud finns? Var ser du bevisen? Tror du inte på Charles darwins teori? Visst har den sina brister med det finns inget bevis på att Gud har skapat världen, naturen, djur och människor. Den där marcus är min pojkvän, han använde sig av mitt bloggnamn så att du kunde svara honom.

2009-07-13 @ 16:02:46
URL: http://fulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0