Where there are no words there are just blanks.

Ibland räcker orden bara inte till. Jag känner så rätt ofta, även om jag vet att det inte är något fel på min vokabulär så räcker orden liksom inte till. Jag kan inte uttrycka det jag känner. Kanske för att mitt minne inte fungerar så, jag tänker inte ord, jag tänker bilder, bilder av ord, texter, platser. Jag kan se saker, en boksida till exempel och sen komma ihåg ett visst ord just för att det stod på en viss plats, och om jag har en gloslista till exempel så kan jag kanske bara komma ihåg det 5:e ordet genom att först "läsa" igenom de 4 första orden. Så funkar min hjärna, på ett semi fotografiskt sätt. Det kanske är därför jag har så lätt för att lära mig saker? För att jag har det jag läste ifrån med mig hela tiden, med vissa gluggar. Tyvärr så står det jag behöver ganska ofta i gluggarna. Idag står allt jag behöver i de där gluggarna. Skit säger jag bara. Skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0