Stress, handdisk och ont i fötter, knän och mage. This is a failing day >.<

Seriously. Det här är en failande dag. Jag kunde inte sova inatt, varför vet jag inte. Jag var rädd. Mest för att jag skulle drömma mardrömmar. Och så fick jag en konstig känsla av att Gud inte ville beskydda mig. Jag ringde Mikko två gånger efter att han hade somnat. Slutligen så lyckades jag faktiskt att somna, klockan var 2- 2:30 någonting i den stilen när jag somnade. Det är fail. För när klockan sen ringer, 7:00 och man ska upp och duscha så är man oändligt trött och orkar knappt masa sig upp ur sängen. Misslyckandet är totalt redan där.

Väl på jobbet, dit man fick halta eftersom man ens ena knä håller på att fucka sönder igen, så dricker man massa kaffe, skäller på en patient som inte kan hålla händerna borta. Man ber en kort bön om att Gud ska se till så att man slipper skälla på patienter mer den dagen. Man går på lunch och kommer tillbaka för att inse att diskmaskinen har gått sönder (vilket vi i och för sig bara har väntat på..) vilket innebär att det blir till att handdiska lunch disken. Sen får man skälla på en patient till för att hon inte kan låta bli att försöka ta disken. Sen får man försöka övertala henne om att man inte har snott hennes grejer eftersom man inte ens har varit i hennes rum. Sen får man äntligen gå hem.

Sen, väl hemma, så är det varmt som in i helvete och man är tröttare än helvetet. Man surfar lite. Helgon ligger nere. Man blir ledsen och väntar på mat. Det är varmt och det finns ingen is i huset. Efter maten och grejer så gick jag och la mig för att titta på en film, jag somnade. Det var skönt, men att vakna och ha ont i nacken och att vara helt genomsvettig är inte så mysigt. Satte mig vid datorn sen, helgon är fortfarande nere och jag får inte prata med Mikko heller.

MEN, hur fail dagen än har varit så finns det bra saker också. Jag behövde inte skälla mer på den tafsande patienten = bönesvar. Dessutom har jag fått besked om att jag kan vara funktionär på frizon, vilket innebär att jag har sparat lite mer än en 1000-lapp skulle jag tro, och det fick mig faktiskt att se fram emot frizon lite extra.

I vissa människors värld så kanske det här inte ser ut som något så fantastiskt, men ärligt talat, när jag gick upp i morse bad jag Gud att få något speciellt att hända idag för att jag skulle orka, och han lyckades faktiskt med det. Jag hade glömt det där med funktionärsplatsen på frizon och räknade helt med att behöva slösa pengar på både mat och på festivalpass och grejer, men nu löste det sig. För Gud är cool, han har en plan och han vill det som är bäst för oss och det här blir säkert jättebra :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0