Frälsningsbön..

Jag satt och tänkte på det där med frälsningsbön härromdagen. Någon pratade om det och jag tänkte för mig själv, jag har då aldrig bett någon frälsningsbön. Måste man verkligen det?

Enligt Bibeln så är man kristen om man "med hjärtat tror och med munnen bekänner" (även om jag just nu inte kan hitta det..). Jag upplever dessutom att jag gör allt det där, men ibland önskar jag kanske att jag hade bett frälsningsbönen med nåogn i alla fall. Men samtidigt så känns det som att det jag inte har gjort innan kan jag rätta till senare. Jag ska ju döpa mig en vacker dag liksom, det räcker gott och väl tycker jag!

Men om ni skulle vilja så har jag en fin variant på frälsniingsbönen som jag skrev ihop själv nu som jag tänkte dela med mig av..

Gud, jag står här framför dig och jag ber dig nu, låt mig ett av dina barn, låt mig ta del av din kärlek. Jag tror på Dig herre, jag tror att du dog för mina synder och uppväcktes från de döda för min skull. Nu ber jag dig att komma in i mitt liv och ta hand om mig, för jag klarar inte av det själv. Tack för att jag får vara ett av dina barn, tack för att du förlåter mina synder. Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0