Här står jag i min tro i dagsläget.

Det här är nog mer en lägesrapport för min egen del än för eran, men ni kanske kan finna den spännande i alla fall, vem vet.

Just nu så är jag inte fullt så förvirrad som jag har varit ganska länge nu, utan jag är mer stabil och jag är hyfsat säker på vad jag tycker och tänker.

Jag har varit rätt förvirrad i ganska många frågor ett tag med vad som förut var en stor härva av massa frågor är nu bara lite trassel som egentligen inte skulle vara så svårt att lösa upp. Mycket tror jag beror på att jag faktiskt gav upp och bad Gud göra det åt mig. Att jag blev så desperat efter hans kärlek att jag helt enkelt la mig på golvet och gav upp, bokstavligen talat.

Frågor som "Kommer du någonsin tillbaka?","kommer jag få leva utan kärlek resten av livet" och sådant löste sig ganska naturligt.

Men det fanns flera frågor, frågor om kärlek, vänskap, ångest, sex..you name it, saker som jag i mina tankar hade fått fundera igenom, mina värderingar hade långsamt förskjutits eftersom jag ändå inte hade Gud vid min sida så tyckte jag inte riktigt att det spelade någon roll.. Nu pratar vi om frågor i stil med "Hur kommer mitt och Mikkos förhållande att funka?","Kommer jag förlora hela min bekantskapskrets?","Vem ska stilla min ångest?" osv. (vissa saker tänker jag inte nämna här heller). Frågor som pressade mig massor eftersom Mikko, mina vänner och Gud är typ gigantiska delar av min vardag så höll allt bokstavligen talat på att rasa samman.

Men allt (det mesta) löste sig förvånansvärt enkelt och plötsligt är jag lyckligare än jag har varit på Gud vet hur länge, jag har ärligt talat ingen aning själv. Jag kommer inte ihåg det faktiskt.

Jag är förälskad i Gud, kär i Mikko och jag älskar mina vänner. Jag får ge kärlek till folk och det gör mig lycklig, när jag dessutom kan släppa lite av mina andra problem, om än bara tillfälligt, så känns det också lite bättre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0