Jesus som en storebror.

På kristna skolgruppen pratade vi om hur vi ser på Jesus. Och vi konstaterade att vi ser som Jesus på som en snäll storebror. (Jag tänker inte göra någon lång utläggning om det nu)

Sen gick vi och hade lektion och jag och Johanna hade fysik. Daniel skulle göra en uppgift på tavlan och ritade därför Karin i en pulka, som vi tyckte såg ut som en båt. Vi hade dessutom inte läst upgiften när vi sa att det såg ut som en båt. Daniel sa då "men då kan man ju fundera på vad det är för storebror som kan gå på vatten" Det tyckte jag och Johanna var roligt ;)

Har ni förresten sett att jag har lagt till dagens bibelord här till vänster? Tyckte att det kunde behövas..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0