Att hinna med Gud.

Jag vet inte om jag har tagit upp det förut i bloggen men det är väldigt viktigt att även om man har såhär mycket att göra som jag har nu till exempel att hinna med Gud. Det är väldigt viktigt faktiskt.

Folk säger att kristendomen inte är en religion utan en relation, vilket jag i mångt och mycket är beredd att hålla med om. Det är bara det att folk får det att verka som att det är en så krävande relation. Jag vill inte påstå att det är det. För vi umgås med Gud ofta, helst ska vi göra det hela tiden. Man kan umgås med honom även om man pluggar. Det funkar alldeles utmärkt faktiskt! Jag har testat!

Poängen var att det inte ska vara ett krav att man ska ha tid med Gud. Även om de flesta som har testat vet att det är bra. På så sätt saknar jag ukraina. När alla helt plötsligt blev tysta och satte sig där de själva ville sitta och umgicks med Gud. Det här händer inte här hemma så ofta och jag saknar det, helt ärligt. För man får en annan närhet till Gud, vilket är grymt trevligt.

In conlusion, spendera tid med Gud medan du gör andra saker. Alla tjänar på det!

Kommentarer
Postat av: 512522918

fast det viktigaste är att hinna med sig själv egentligen

2009-05-26 @ 15:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0