Dop - att glömma gamla synder snarare än att födas på nytt - eller kanske en kombilnation av båda?

Jag döpte mig idag, inte för att jag inte döptes när jag var liten - för det gjorde jag, utan snarare för att jag kände att jag hade så mycket saker som jag har gjort som har varit så fel som jag behövde bli av med. Jag har gjort massa dumma saker som jag har ångrat i flera år, men inte har kunnat förlåta mig själv för (även om jag vet att Gud har förlåtit mig) och jag tror att dopet var precis vad jag behövde för att släppa allt dumt jag har gjort och lämna det bakom mig och istället för att se det som ett problem ser jag det nu som erfarenheter.

Jag hade tänkt skriva ett långt inlägg om vad dopet betyder för mig men orden liksom bara försvann så Mikko föreslog att jag skulle skriva följande:

"Pål har köpt en badboll, en boll speciellt för bad, en badboll har Pål aldrig någonsin haft och därför är Pål så glad."

Seriously though, jag tror att mitt dop var ett viktigt steg i min tro för det händer så mycket i mitt liv för tillfället och jag tror att det här var en av de saker jag måste göra för att komma någon vart istället för att vara fast där jag har varit så fruktansvärt länge nu. Mitt på motorvägen med Gud på andra sidan Alperna.

Kommentarer
Postat av: jenny

blir du av med dina problem om gud förlåter dig? Men om du har gjort något fel, vrf ska gud förlåta dig. Ska inte du göra ngt som är bra så förlåer du dig själv? HUr känner du att du är förlåten av gud?

2009-11-15 @ 23:22:03
URL: http://fulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0