Fördelarna med att vara sjuk - nackdelarna med helgen.

Jag stannade hemma från skolan idag, jag hostar massor, är jättesnuvig och mår allmänt dåligt - jag hade inte gjort något vettigt i skolan utom att jag möjligtvis hade smittat ner resten av klassen med min killer förkylning...

Hur som helst - att vara sjuk för med sig vissa fördelar, så som att jag har sovit massor (vilket man ska göra när man är sjuk har jag hört),  vilket jag inte trodde att jag skulle få göra på evigheter (läs; tills nästa helg typ). Men nu är jag i alla fall ordentligt utvilad tills imorgon.

Imorgon ska jag förresten röntga mina revben och om jag har tur så hittar de något som är fel så att de kanske kan göra något åt det. Har jag otur så hittar de inga fel och så kommer ingenting att göras åt det. Troligtvis har jag otur, att jag skulle ha haft ett brutet revben i över ett och ett halvt år känns lite långsökt...

Nackdelarna med helgen - vad är de då? Det är filmfestival i Skövde i helgen - jag och Mikko tänkte gå och titta på Coraline eftersom vi båda vill se den, den verkar väldigt söt (och så är det ju Tim Burton himself som har gjort den). Så långt finns det inga problem i det hela, snarare tvärtom. MEN på lördag så är det också Kunskap och Framtid i Göteborg, en stor mässa med massor av olika skolor och arbetsgivare etc. Jag skulle jättegärna åka dit, man kan få massor av inspriation och massor av förslag på vad man kan göra efter gymnasiet om man åker dit, MEN det är öppet hus i skolan på lördag - så jag kan ju inte åka. Det stör mig massor, jag menar, jag hade verkligen velat veta lite mer om MDH och hur deras utbildningar ser ut, jag är fortfarande LITE osäker på om jag ska köra på datavetenskap och sedan lägga till embedded systems eller om jag ska bli civilingenjör i robotik :/ Men den infon får jag ju få någon annan gång - det är ju uppenbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0