Att inte berätta saker, att må dåligt över det och att göra något åt det.

Tjejer, rent generellt (det kanske gäller killar också, det vet jag inte) är väldigt duktiga på att inte berätta vad de känner om saker. Istället går vi omkring och håller det för oss själva och mår dåligt över det.

Det gör mig måttligt ledsen inombords, för jag har så många vänner som gör såhär och det gör mig ledsen att jag inte kan göra något åt hur de mår, för att de inte berättar det för mig.

En kompis (eller bekant kanske man ska säga) sa till mig för ett par år sedan att när vi säger att vi mår bra så är det Sveriges vanligaste lögn. Jag tror att det ligger väldigt mycket i det, det är väldigt ofta som jag säger att jag mår bra, bara för att jag inte orkar prata om det, eller för att jag inte har någon lust att prata om det eller vad som helst. Säger man att man inte mår bra så är det som att man måste prata om det, oavsett om man vill eller inte.

Jag pratar med Gud, eller, jag försöker i alla fall. Jag blir livrädd när jag inser att jag inte vågar prata med honom heller. Och tro mig, det händer ibland. Vad gör man då när man inte längre vågar prata med sin skapare? - Han som redan vet vad man har att säga? Vad gör man när allt man har att säga till honom är förlåt, förlåt, förlåt. När man inte vet vad man ska ta sig till? När man inte kan prata med någon annan för inte ens den man står närmast, Gud själv alltså, går att prata med. Helt plötsligt står man där själv, ensam och övergiven, och vet inte vad man ska göra.

Jag är där just nu. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. Jag måste på ett eller annat sätt komma närmare Gud. Hur gör man det? Jag tänkte satsa på att fasta en dag eller två? Fasta och bön - låter inte det som en bra grej? Och så avsluta det med en ordentlig god middag? Det får bli på lovet i alla fall, jag pallar inte att inte äta under skolveckorna. Men om Mikko är på så blir det nog något sånt på lovet - bara för att testa om inte annat ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0