Varför jag gärna tar på mig rollen som årets tönt.

Anonym utmärkte mig till årets tönt. Jag tackar och tar emot och kan inte hjälpa att undra varför jag skulle ta illa upp. Dels så har jag upprepade gånger sagt att det är bättre att vara töntig än att vara "cool". Dessutom så har jag aldrig ens försökt se mig själv som något annat än en tönt - jag gillar att vara tönt!

MEN - vad jag inte förstår är hur det faktum att jag står för vad jag tror på skulle kunna göra mig till en tönt? Jag förstår inte varför bland annat anonym (för det lär ju vara fler människor som går in på min blogg och konstaterar samma "faktum" som anonym) tycker att det är töntigt att gå emot normen och faktiskt säga "det här tror jag på - jag tänker leva efter det" istället för att i tysthet tro och sedan gå och ha massa fördomar om folk utan att egentligen göra något åt dem.

(för övrigt så stavas izredam med litet i då det inte är ett svenskt namn ^^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0