Att skriva meningsfullt och bra.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag vill skriva något vettigt, något meningsfullt, något som får någon där ute att tänka lite extra. Gärna angående ett viktigt ämne, men jag kommer inte på något alls.

Jag tittade lite runt mig, men fantasin tar stopp idag faktiskt,  jag försökte ta saker jag har runt omkring mig och få dem att bli något meningsfullt, men jag förstår inte hur solpuder, kaninöron eller pennor eller biblioteksböcker skulle kunna bli intressant. Eller visst, om jag tar det ett steg längre så skulle det väl gå. Men det blir så konstlat.

Men nu när jag satt och skrev det föregående styckte så slog det mig att en sån där vattentatueringsgrej som jag tog på frizon -07 ligger här också, det är en logga och så står det Who would Jesus bomb? på den. Loggan tillhör diakonia som är en kristen biståndsorganisation. Men det är frågan jag hakar upp mig på "Who would Jesus bomb?" - en omformulering av What would Jesus do, en rätt bra sådan också, men jag menar - Jesus would't bomb anyone. Det är det som är grejen också - jag fattar ju vart de vill komma, jag förstår bara inte hur de resonerar. För jag kan inte förstå hur någon som har mage att kalla sig kristen kan påstå att det är rätt att döda andra människor, men jag kan inte heller förstå varför människor som inte kallar sig kristna eller som inte har någon form av relation till kristendomen skulle bry sig om vad Jesus hade gjort. Vaför skulle de bry sig liksom? Jesus har ju ändå ingen roll i deras liv.


Det här blev jätteflummigt, det har ingen vettig poäng etc. Jag kanske borde skapa en ny kategori för sånt här, reflektioner borde den heta tror jag. Där kan jag reflektera över allt sånt här. Fast å andra sidan så föredrar jag att lägga det i Wero berättar om sin tro - för lite tro är det väl allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0