Matte plugg, självförtroende och en viss irritation.

Jag sitter och gör allt annat än det jag borde göra, det jag borde göra är att plugga matte. Men sinuskurvorna är bland det tråkigaste jag någonsin har varit med om, och eftersom vi inte får några praktiska exempel på när det kan användas så är det ännu tråkigare. Jag hatar uppgifter i stil med "Skriv om 45 grader till radianer" - vad får man ut av den 73426542356 sånna uppgiften man skriver? Ingenting, för hjärnan stänger av innan dess. Dessutom borde jag plugga svenska, eftersom jag ska hålla tal imorgon, men det får vänta tills Mikko kommer hem och kan lyssna på mig.

Idag i skolan så hade vi programmering, det gick så fruktansvärt bra, jag är så stolt över mig själv. För vet ni vad? Jag lyckades åstakomma massa saker, alldeles själv, det var roligt, det gjorde mig glad och jag blev stolt. Normalt sett så har jag väldigt svårt att fokusera på programmeringslektionerna eftersom jag tycker att programmering är lite halvsvårt och lite krångligt, men idag gick det fin fint :D

Nu när jag egentligen ska plugga matte så försöker jag fly ifrån det genom att hitta massa skumma forumsdiskussioner, bland annat en beträffande det stundande kyrkovalet där någon som faktiskt är präst inom svk förespråkar att man inte ska använda Jesus som något att efterlikna inom svk. Då blir jag förvirrad, hur ska någon någonsin kunna finna trygghet i svk om de inte ens vill använda Jesus som en förebild, vem ska man i så fall efterlikna, vem ska vi i så fall ta som exempel när vi försöker ta reda på vad som är rätt och fel? Personligen så känner jag för tillfället en viss irritation och jag kan inte låta bli att ifrågasätta hur i hela fridens namn en sån människa kom på tanken att bli präst. Det känns liksom helt off.

Kommentarer
Postat av: t

jag misstänker att jag vet vem prästen är (åtminstone online). jag misstänker också att jag är medlem på forumet där diskussionen ägde rum, och att jag har varit aktiv i tråden. men jag är lat... orkar du maila mig en länk?

2009-09-16 @ 22:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0