Svar på kommentar.


Så skrev alltså Jenny, helt ärligt så har jag svårt för att förstå hur hon tänker, men jag ska försöka förstå.

Gud är synsk, det medföljer liksom i dealen när man går med på att vara allvetande. Därför så visste han redan i förväg att jag skulle be när jag fick reda på att Milja hade tappat sin kamera, eftersom det är min spontana reaktion på det mesta konstiga som händer - jag ber som en naturlig del i vardagen, vilket jag ser som något väldigt positivt eftersom det är en väldigt viktig del i mitt liv som kristen, det är liksom mitt sätt att kommunicera med min kick-ass kompis Gud.

Och ja, jag menar att Gud har en mening med att han låter 3 åringar dö i cancer. Jag har också svårt att se meningen i det, jag skulle till och med vilja påstå att jag inte ser meningen i det, men det finns en mening, någonstans i alla smärtan så finns det en mening. Det gör det alltid.

Och jag menade inte att alla som dör en vacker dag hade blivit mördare, det var ett exempel på en dålig sak som människor kan göra. Ni får ursäkta om jag var otydlig på den punkten.

Det är klart att vissa människor som begår brott har en psykisk sjukdom, men vad har det med saken att göra? Det är klart att en del begår brott för att de har haft ett jobbigt liv eller för att de har levt i fel miljö, men vad har det med saken att göra? Försöker du säga att bara för att man har haft en dålig uppväxt så är det okej att man begår brott eller att bara för att man har haft en dålig uppväxt så har Gud ingen påverkan på en eller vad är det du försöker få fram? Om du utvecklar lite så kanske jag kan svara bättre..

Gud styr inte mitt liv heller, men han är en del av allas liv. Oavsett om vi vill det eller inte så finns han där, hela tiden och han gör saker i det tysta, för oss och emot oss, men det slutar alltid med att vi tjänar något på det. He's just that kinda guy <3

Kommentarer
Postat av: Jenny

det jag menar är att den psykiska sjukdommen eller den dåliga uppväxten kan påverka en människa att göra dåliga val i livet. Det kan hända den friske och den som har växt upp i ett kärleksfullt liv också göra, jag tog de exemplerna bara för att det lät så på texten som det är gud som bestämmer hurdana vi kommer bli i våra liv.

2009-09-13 @ 22:15:48
URL: http://fulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0