Tillfälliga relationer.

Jag sitter och, istället för att plugga alltså, läser lite forum. Det är en specifik tråd som har fått mig att bli lite nyfiken. Tråden heter "Tillfälliga relationer" - den är skriven av en tjej som precis har blivit singel och nu vill ut och ha sex med så många som möjligt (kortfattat så är det det hon skrev), hon undrar nu vart man lättast hittar folk som är snygga och villiga att ha sex med en.

Jag började läsa tråden med tanken - aja, men hon försöker säkert bara driva med folk, men helt ärligt, hon gör inte det, hon försöker på fullt allvar att hitta någon att ha sex med - bara sådär. Det är det här jag inte förstår med dagens värld. Media pumpar ut bilder på halvnakna kvinnor, eller varför inte helnakna? Och nya tips på hur du ska bli snygg och smal osv. Varför då? - För att man tjänar pengar på sex. För att varumärket "sex" är stort och viktigt, man kan sälja sex i stora mängder via tidningar etc. med tips på allt från kondomer till ställningar.

Det här med one night stands är inte längre tabu belagt, i många kretsar är det snarare en status grej att ha haft sex med så många som möjligt. I really don't get it.

En gång i tiden var jag också sådan, vilket är anledningen till att jag och Mikko över huvud taget har haft sex idag, jag hade sex med två killar innan jag blev ihop med Mikko, den ena var jag tillsammans med till och från i ett halvår, den andra hade jag sex med, det var inte mer än så. - En av anledningarna var att jag också ville vara som de coola tjejerna i skolan.

En annan anledning var också att jag inte hade Gud, jag hade liksom ingen anledning att vänta. Gud uppmanar, i bibeln till att vänta med sex till äktenskapet - vilket jag hade gjort om jag hade haft en anledning, men nu var jag ju inte kristen så jag hade liksom ingen anledning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0