Gudstjänst - check!

Nu har vi avverkat vår Gudstjänst - jag har haft en AWESOME dag och jag är så sjukt glad och stolt över mig själv, Milja och Stina att det inte är sant. Vi är så sjukt grymma att jag inte trodde det själv. Och bandet - de var så bra, jag blev så glad :D

Dessutom är jag lättad. Det här med att ha en icke-kristen pojkvän har oroat mig lite, jag har tidigare lovat mig själv att inte skaffa mig en sån (icke-kristen pojkvän alltså) men jag tror inte att det ska vara nödvändigt att stå emot vad man känner på grund av det, jag tror liksom inte att Gud hade låtit mig känna som jag kände om det inte hade funnits någon poäng i det. Och idag fick jag i alla fall bekräftat att det inte gör något. Tommy var med på Gudstjänsten idag och helt ärligt så tror jag att han faktiskt tyckte att det var rätt roligt. Jag frågade och han sa att han tyckte att det hade varit roligt. Visst det finns en liten risk att han inte hade roligt, men han såg ut att ha roligt, han sa att han hade det och jag förstår inte varför han skulle ljuga för mig om det.

Visst, det kanske blir ett problem någon gång - men inte än och vi är trots allt kapabla till att prata om det i så fall och lösa eventuella problem. Vilket trots allt gör mig glad - för om man bara pratar om saker så tror jag att det oftast löser sig.

Gudstjänsten bestod av massa sång - vilket ägde - jag älskar lovsång, jag hade gärna sjungit lovsång oftare om jag hade haft någon att sjunga med - jag spelar lite själv ibland, men det är liksom inte samma sak. Nu sitter jag i alla fall och lyssnar på min absoluta favoritlovsång på spotify (Lord, Reign In Me med Brenton Brown). Ni får med den som youtube-klipp:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0