Varför skapade Gud inte liv på alla planeterna?

Jenny skrev en kommentar och frågade varför Gud inte skapade liv på alla planeter om han nu skapade liv på vår planet.

Jag tycker att det är en jätteintressant fråga, men det är inget som jag har tänkt speciellt mycket på. Men jag frågade några av mina vänner som också är kristna - och ingen hade ett vettigt svar. Jag tror inte att det är något som speciellt många funderar så mycket på. Vilket är lite konstigt, eftersom det är en rätt vettig fråga - och man kan säkert föra ett väldigt intressant resonemang kring det.

Vad jag å andra sidan kan tänka mig, är precis vad min fysiklärare pratade om härrom veckan, att man om antar att universum är skapat för människan kan göra antaganden som man sedan kan bevisa stämmer. Jag hittar inget om det här på nätet, men han sa att han hade någon bok på ämnet - jag ska fråga honom om den efter lovet.

Men säg att universum skapades för människan, att det skapades för att tillfredställa våra behov på ett så bra sätt som möjligt. I så fall blir det inte så konstigt att Gud bara skapade liv på en planet, eftersom det är här allting är perfekt för oss. Visst, han hade kunnat skapa olika raser på andra planeter, en icke-kol baserad livsform på en kolfri planet eller vad som helst, men vem säger att det inte finns liv på andra planeter? Jag är inte helt övertygad om att det inte gör det faktiskt, även om jag finner det rätt så otroligt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men du säger att han skapade ett liv åt oss här för att den var perfekt? Varför inte skapa andra planeter som är lika perfekta? Jo jag kan tänka mig att det finns liv på anda planeter, dock så har de än så länge inte funnit något på de närmaste oss:O Men tack för dina tankar på min fråga :) Om du inte har emot så har jag en till som jag har funderat på länge. Anser du att det är gud som skapar människan? Att Kvinnan får barnet genom guds vilja? I så fall undrar jag, varför tillåter gud att föräldrar som missbrukar alkohol/droger och som på grund av det inte kan ta ge sina barn ett tryggt och kärlekdfullt liv? Deras framtid blir ofta tragisk =/ Ha en bra dag :D!

2010-04-01 @ 21:18:58
URL: http://http:/FulAnka.blogg.se
Postat av: LEGENDEN ROSEMARIE

Hey!

Svara gärna på min fråga i bloggen:

"Vad har du för musiksmak"

- Skulle vara jätte snällt!



Hoppas verkligen jag inte stör,

ha en bra dag! :*



/ Legenden

2010-04-01 @ 22:16:09
URL: http://rosemarielindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0