Skönhetsideal.

Jag är så sjukligt trött på skönhetsideal, det är inte sant alltså. Jag skrev lite på mitt arbete till samhällskunskapen förut och snubblade över lite artiklar om skönhetsideal och jag blir så trött. Jag är så sjukt trött på att människor hela tiden påverkas av hur andra människor ser ut till den grad att de är villiga att totalt ändra sitt utseende. Det gör mig måttligt ledsen och det får mig att vilja gråta. För den dagen då jag ändrar på hur jag ser ut för att jag tycker att någon annan är snygg - då ger jag alla som läser den här bloggen rätt att skjuta mig.

Finns det egentligen något mer tragiskt än att bara för att man tycker att någon är snygg och man ser att den har ett bra liv så vill man se ut som den? Vart tar personligheten vägen då, när man försöker bli som någon annan? Jag tror att Gud skapade oss med en tanke, att var och en som läser det här ser ut precis som den gör av en anledning, den anledningen är just det - Gud ville att Du skulle se ut sådär! Det behöver inte finnas någon djupare anledning och jag garanterar att du är vacker precis som du är. Betydligt mycket vackrare än människor som ändrar sitt utseende totalt för att bli vackra, man kan inte bli vacker genom att ändra sitt utseende! Man kan bli snygg, men inte vacker och att vara vacker är sjukt mycket viktigare.

Egentligen så borde jag väl ha ett fint litet avslut på det här också, men det har jag inte tyvärr... Jag får väl påpeka att Gud älskar dig precis som du är och att du är vacker oavsett hur du ser ut! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0