212 degrees - den extra graden.

Vi kom precis tillbaka från lunchen - mätta, glada och nöjda med det vi gjort idag kom vi tillbaka för att konstatera att chefen satt upp en film på projektorn - 212 degrees, the extra degree. 212 graders-filosofin går tydligen ut på att man alltid ska ge den extra graden, för att en grad kan vara skillnaden mellan varmt vatten och kokande vatten som kan driva ett lokomotiv.

Ja, ni fattar grejen - att ge en extra grad i allt man gör kan göra enorm skillnad. Jag tror på att göra lite extra, det gör jag - men jag vet inte om jag tror att det går att göra det i allt man gör - jag tror fortfarande på Gud, att han ger varje människa en del områden där han tycker att vi ska lyckas lite extra - och då tror jag att vi känner att det är det här vi ska satsa på och jag tror inte att det är meningen att alla ska satsa på allt - världen är inte byggd så...

I alla fall, jag tror att 212 graders-filosofin är grym för att man ska kunna nå sina mål. Men inte för att man rent allmänt ska lyckas i livet - jag tror att det krävs mer än att man engagerar sig, jag tror att det krävs att man har en energi och en drivkraft för att vilja göra något. Jag tror att det krävs att man brinner för det - precis som jag har skrivit tidigare (i ett inlägg som jag tror att jag döpte till "I want your passion"..) så tror jag att passion är det viktigaste när man ska lyckas med något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0