"Kan du be för mig?"

Plötsligt förstår jag varför jag behöver en kristen pojkvän. Jag kanske inte har något enormt behov av att prata om Gud konstant, men jag behöver i alla fall få möjligheten att göra det när det behövs. Jag tror nog att det är viktigare att göra det när det behövs än att göra det bara för pratandets skull.

Framförallt så är det just den där frågan i rubriken jag vill kunna ställa. Jag insåg det förut, när jag låg och mådde som sämst (jag har varit magsjuk idag för den som inte vet det) att jag behöver någon att kunna fråga om den kan be för mig. För annars känns förhållandet rätt konstigt...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kollade på en film och blev genast fundersam. Enligt den kristna tron skapade gud vår planet, djur, natur och människor ( nu menat ja inte att alla tror ro =) ) men frågan slog mig, varför i sådana fall skapade gud bara liv på vår planet och varför inte dem andra. Vad säger du som kristen troende om det? ( bara något som slog mig och tycker det skulle va kul att ha en troendes tankar kring det )

2010-04-01 @ 02:33:40
URL: http://fulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0