Plugg och F1

Jag har spenderat min helg med plugg och F1, bokstavligen talat - Jag har pluggat matte i helgen, sista inlämningen i kursen Grundläggande Vektoralgebra som jag läser ska in imorgon förmiddag, jag har blivit godkänd på allt annat - så det är bara inlämning av den, ev. få tillbaka den och göra lite småändringar - men troligtvis inte, kommer bli awesome tror jag. Sen när det är klart alltså, ska bli så skönt, efter nästa vecka får vi nämligen mer eller mindre lov, som vi kommer att spendera hemma i Skövdetrakterna, hur awesome är inte det? Jag har saknat Skövde en del, även om jag trivs väldigt bra i Västerås och tror att det är en stad där jag kan stanna rätt länge, det enda vi saknar är ett O'learys... Men idag ska vi prova the sportsbar i alla fall - det är någon fotbollsmatch Tommy ville se på viasat fotboll, som vi fortfarande inte har fått att funka så vi tänkte åka dit och titta.

På tal om sport så skrev jag ju om F1 i rubriken, helgen har bestått av rätt mycket F1, det har varit invigning av en ny bana, i morse körde man nämligen Koreas GP - för första gången någonsin, på en helt ny bana - i världens regnoväder. Ett lopp som borde ha tagit en och en halv timme tog nu tre timmar, det var typ 14 bilar som gick i mål och VM-ställningen fick sig en rejäl omskakning är jag rädd, varken föraren som jag håller på (Webber) eller föraren Tommy håller på (Vettel) lyckades ta sig i mål, vi fick en ny VM-ledare, det blev lite mer spännande och once again så förstår jag varför jag tycker att det är värt att gå upp klockan halv åtta en söndag för att titta på det - jag förstår också varför jag tycker att det är värt att ägna ungefär 5 timmar varannan helg för att titta på det - det är en spännande sport, där det vissa dagar är lite jobbigare än andra - Som Christian Horner (Team principal Red Bull Racing) sa idag efter dagens lopp "Some days motor racing can be cruel and for Red Bull today it was unfortunately one of those days." Vilket är fruktansvärt sant för dagens lopp, tråkigt nog.

Nu ska jag ta och titta på lite TV eller något, innan vi ska åka in till stan typ ^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så bra att tvn finns. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Då menar jag inte designen som jag nyss har ändrat efter en omröstning på hur den skulle se ut, utan innehållet. Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-26 @ 03:12:21
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0