Grundläggande vektoralgebra - Gauss-Jordan eliminationen och annan skit..

Hade kursintroduktion till min sista kurs idag, grundläggande programmering - det kan nog bli rätt roligt tror jag, om än väldigt grundläggande. Vilket kanske är skönt, då kan jag med gott samvete fokusera lite extra på mattehelvetet.

Vi har haft en föreläsning, vi förväntas av naturliga skäl (så som att kursen går på halvfart) lägga omkring 4 timmar/dag på den - vilket jag de senaste dagarna faktiskt har gjort - har ett par timmar kvar att sitta idag, men jag tycker inte att det sätter sig, jag tycker inte att jag fattar någonting.. Men jaja, vi säger väl det, något har jag väl lärt mig - det är bara många steg och jag tycker att det verkar bli fel hela tiden och så har jag svårt att koncentrera mig. Det gick bättre hemma i morse, men då åt jag frukost samtidigt. Ska se till att vi köper lite morötter sen tror jag, morötter är bra, de är knapriga och nyttiga. Jag gillar morötter.

Sitter i skolan nu, väntar på att Tommy ska sluta så att vi kan åka och handla - problemet är att jag är typ jättehungrig, och därför också har svårt att koncentrera mig på matten... Sitter därför och installerar min kompilator till programmeringen istället. Det är lagom avancerat kände jag.

Ada verkar vara ett helt okej språk förresten - fruktansvärt stabilt, vilket vi fick en lång förklaring på varför. Vi fick dessutom lite cool kuriosa, visste ni att BMW har programmerat sina bilar med ADA? En framtid inom bilindustrin kanske inte är helt körd för Wero ändå... Inte för att det någonsin har varit en större dröm från min sida, men fatta vad coolt det vore!

Har min första elektronik-föreläsning imorgon, lite nervöst, har absolut ingen aning om vad den kursen kommer att handla om nämligen, har inte fått hem boken än heller... Den skickades från adlibris idag tydligen :)

Tänkte skriva ett inlägg till nu om min blivande tatuering, jag tänker skaffa EN tatuering och bara en, den ska återspegla min tro och ja, den får inte bli för stor - och inatt fick jag en grym idé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0