seg jag.

jag vet att jag är typ segast i universum,  jag har inte skrivit här på typ 100 år och jag hatar mig själv för det, jag vill skriva av mig. Klaga på allt som finns att klaga på. Men jag har inte så mycket att klaga på. Det enda jag egentligen kan klaga på är min röst, som för tillfället är helt åt helvete. Andledningen till det är främst att jag skrek i lördags på Skandinaviska mästerskapen i FLL. Mästerskapen gick för övrigt bra. Vi kom fyra på robotkörningen, men vi skulle egentligen ha kommit tvåa. Och nej, jag säger inte det bara för att jag är en dålig förlorare som inte kan gå med på att vi inte vann. Jag säger det för att dommaren lade sig i vad vi gjorde mitt under loppet och att vi p g a det förlorade massor med poäng (okej, 12 av 400) men det gjorde skillnaden på en 2:a och en 4:e plats. Att han mitt under loppet stack in sin hand och sa till Linda och Jonas att de inte fick använda en av våra armar till roboten kan liknas vid att en fotbollsdommare med ca 10 sekunder kvar av en match (säg en final) där det står 2-2 och en av spelarna ska skjuta mål på ett tomt mål tar tag i spelarens ben och säger att han/hon inte får sparka på bollen. Han skulle få hur mycket skit som helst för det och matchen skulle troligtvis spelas om, eller i alla fall bli förlängd. Men vi fick inte köra om för det var en final som behövde köras. Visst, vi har självaste Nina bakom oss (hon är chef för hela FLL-tävlingen) och flera av dommarna. Bland annat Röde från Borlänge. Han har för övrigt varit i Taipei med Junk Yard Babies iår. De tävlar en nivå över oss och vi kanske också borde vara med där nästa år? OS-nivå liksom? Det är skillat. Men shit the same just nu. Det enda jag egentligen vill nu är att dommarn ska ge sig och att det ska finnas en plats åt oss i Tokyo, eller GAH. jag vet inte.



Kom på en sak när jag satt på bussen förut. Jag insåg att jag har massa fördommar om människor och alkohol. Inte typ om ungdomar som super, eller visst, det också. Men det var inte det jag tänkte på. Jag tänkte på vuxna människor. Asså, jag vet inte om jag är lite rädd för alkohol. Eller i alla fall för alkoholpåverkade vuxna människor. Jag är nog mest rädd för dem för att jag inte vill se folk på det sättet. Vuxna ska vara stabila, och påverkade människor är inte stabila.


JAG FUCKING HATAR TELEFONSAMTAL

ibland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0