Vad gör man åt sina problem?

Vad gör man åt sina problem?
Att ett plus ett plötsligt blir tre?
Det är en enkel ekvation,
men ändå blir det fel?

Man räcker upp sin hand,
väntar på hjälp.
Hjälpen kommer,
men ändå blir det fel.

Man försöker själv på nytt,
pusslar om bland x och y,
det är en enkel ekvation,
men ändå blir allting fel.

Vad gör man åt sina problem?
När allting ändå bara blir fel?

Jag ville skriva någonting som någon faktiskt kunde tycka om. Jag tror jag failade. Jag försökte rimma, det gick inte, rimmande dikter är verkligen inte min grej. Jag försökte få fram en poäng. Och för mig blev den ganska tydlig. Men jag antar att det är så det brukar vara.

Såja, skratta ni, jag säger ju att jag inte kan skriva längre >.<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0