Läste.

Jag satt och läste mina gamla blogginlägg nu, och plötsligt slogs  jag av min egen vishet.
http://izredam.blogg.se/2008/january/bloggar.html#comment
Liksom, inser ni vad jag sa? Jag tror inte det? Jag berättade för er att vi alla kommer dömmas av Gud, och att Jesus kommer rädda oss, och att vi kommer få blåbärssoppa (nu fattar 90% av alla läsare ingenting). Poängen var att: Jag tror att jag har rätt. Gud kommer dömma oss alla. Vi vet inte vem han dömmer till vad, men vi vet att han inte vill dömma någon till helvetet. Därför vill jag tro att han accepterar minsta lilla antydan till en ursäkt som en ursäkt. För Gud är kärlek. Låter inte det bra? Jag tror på en gud av nåd och kärlek. Så det så. Och om någon vill protestera så feel free. För det är vad jag tror på.

Tack Gud för att du visar mig alla bra saker jag har tänkt. Tack för alla fina tankar du skänker mig. Jag uppskattar dem. Ge mig frid Jesus. I ditt namn. Ge mig frid. Låt mig slippa det här. Jag vet att du kommer acceptera min bön om förlåtelse Gud, men det handlar inte om det. Jag har gjort allt i min makt för att få dig att ställa allt till rätta. Men du gör mig bara mer orolig, mer rädd. Vad vill du göra med mig egentligen? Driva mig till vansinne? Du dödar mig just nu, vet du det?
Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0