More than useless.

LB la upp "More Than Useless" på hennes och Miljas blogg, Wero blev inspirerad.

Relient K är ett sånt där bra band. Som dels gör låtar som verkligen har en poäng och verkligen försöker nå fram med ett budskap men å andra sidan har de även gjort låtar som verkligen inte har en poäng. Men jag gillar de flesta av deras låtar.

Men jag skulle inte skriva om huruvida jag gillar Relient K eller inte, för det gör jag och det är inte mer med det. Men jag tänkte skriva lite om vad de faktiskt har betytt för mig genom alla dessa år (okej, alla två ^^).

Relient K har som sagt gjort låtar som handlar om både det ena och det andra. Vissa låtar gör mer intryck än andra. (Eftersom det kommer ta sjukt lång tid för sidan att ladda om jag lägger in alla filmer jag tänkte lägga in här så lägger jag bara in länkar istället...)

http://www.youtube.com/watch?v=5Jd9dfn0Fgc <---Who I am hates who I've been
Den första låten jag hörde med Relient K, låten som fick mig att inse att det måste ske en förändring för att något ska förändras (ja, jag inser hur korkad jag låter nu.. men det är inte riktigt så jag menar). Jag behöver fortfarande lyssna på den ibland för att varje gång slå mig i huvudet och inse att "just det, jag måste förändra något för att det ska förändras" Vilket är en ganska bra insikt.

http://www.youtube.com/watch?v=n1oN9vskt4w <---- More Than Useless
Tillägnas helt och hållet Mikko, som varje gång jag säger att jag inte klarar av något säger att jag visst klarar det och att han kommer bära mig igenom det om det nu skulle behövas.

http://www.youtube.com/watch?v=lvz0J0WBZPE <---- Be My Escape
Bör väl kanske också tillägnas Mikko, som räddar mig när jag behöver slippa. Men den kan väl kanske även prata om Gud, hur den gör det kan ni ju själva fundera på, men jag vill tro att de (Relient K) tänkte lite på Gud också, kristna som de är :)

Sist men inte minst så slänger jag faktiskt in en video som jag och Tomas pratade om igår. Eller vi pratade om låten. Det lät väl typ såhär:
W: Men de är ett sånt där bra band som har gjort värda låtar och helt ovärda låtar.
T: Jasså, som vaddå?
W: Men typ Moodrings. Den handlar liksom om att alla tjejer borde ha moodrings på sig för att folk ska veta vad de är på för humör. Helt ologiskt alltså.
T: Men det var väl i och för sig ganska sant...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0