ARMBAND - varför jag har mina armband på mig.

Jag har tre fem armband på mig på min vänstra arm. För att jag gillar dem.

Två av dem är festivalpass från Frizon, de har jag på mig för att de ger mig bra minnen från frizon, egentligen tycker jag att de är rätt fula, så hade det inte varit för att jag är sentimental av mig så hade jag tagit av dem direkt.

Sen har jag tre andra armband.

Ett som det står F.R.O.G. på, ett P.U.S.H. samt ett W.W.J.D. Jag tänkte att jag skulle förklara vad de betyder och vad de betyder för mig, samt varför jag har dem på mig.

F.R.O.G. - Fully Rely On God. Grundtanken i det här armbandet är väl egentligen att vi hela tiden måste komma ihåg att lita på Gud. För om vi inte litar på Gud så fungerar det inte, det slutar bara med att vi sjunker i vattnet (nu drog jag paralleller till när Jesus gick på vattnet och whoever av lärjungarna också gjorde det men han blev osäker och började sjunka. Jesus blir grinig och ba "meh, tror ni inte ni trossvaga?"). Om vi däremot litar på Gud så tror jag att vi kan göra grymma saker, Jesus sa ju faktiskt att vi ska göra stora saker, tillochmed större saker än vad han gjorde och DET är stort. För mig har mitt F.R.O.G. band blivit en påminnelse om att hela tiden försöka lita på Gud, inte så att man klampar ut i en jättetrafikerad väg bara för att testa kanske, men så att man i alla fall tänker på det och när man får chansen så litar man på att Gud gör det som är bäst.

W.W.J.D. - What would Jesus Do? Det här bandet är nog det mest "kända" av de olika banden, men ärligt talat, det är nog den jag "bryr mig om" minst. För oftast när jag försöker så blir det konstigt. Vilket det säkert "ska" bli, men det känns så fel jämt och då blir jag osäker. Därför brukar jag försöka glömma bort det där med W.W.J.D. så länge jag kan, sen ser jag det på min arm och inser att "nej, jag kan nog inte skita i det längre.." och så gör jag vad jag tycker är "rätt" - förra veckan till exempel så skällde jag på en brud som snodde en keps från en av killarna i sin klass och sen vägrade ge tillbaka den, sen när han lyckades få tag i den så tog hon ett reflexband och gjorde samma sak, sen en av hans skor och ja, när hon tog hans sko så blev jag arg och sa till henne, vilket gjorde honom glad och för hoppningsvis så lärde hon sig något om hur man ska behandla andra människor. Dessutom kände jag mig duktig, för jag litade på Gud och jag gjorde vad han hade velat att jag skulle göra.

P.U.S.H. - Pray until something happens. Det är rätt "enkelt" egentligen. Poängen är simpel. Ge inte upp med dina böner bara för att det inte har hänt någonting. Än. För Gud har lovat att alltid ge svar på böner, även om det inte alltid är det svar vi kanske vill ha. Jag är fruktansvärt dålig på det här. Jag ber en eller kanske två gånger för någonting, sen ger jag upp. "nej, det händer ingenting i alla fall, varför ska jag be för det?" men sen jag fick mitt P.U.S.H. band så har saker och ting faktiskt blivit bättre. Jag ber oftare för saker mer än två gånger, oftast faktiskt tillochmed tills jag anser att jag har fått ett svar. Vilket inte händer allt för sällan. Faktiskt. Hur som helst så tror jag att P.U.S.H. bandet är det band jag faktiskt "använder" mest, för det är det faktum att jag måste be för att något ska hända som jag oftast glömmer bort.

Nästa steg är att ta reda på vad de band jag inte har betyder och se till att jag skaffar de jag "behöver" - ett uppdrag att ta itu med på frizon -09 kanske?


Kommentarer
Postat av: Knyttsak

Jag tror inte Gud är smart. Jag tycker faktiskt att han rent utav är väldigt korkad. Eller också bara sjukt uttråkad. Varför annars skapa något så obota dumt och korkat som mänskligheten? :P

2009-04-24 @ 16:43:17
URL: http://knyttsak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0