Herre, hjälp mig att finna tid.

Herre jag ber dig, hjälp mig att hitta tid som jag kan spendera tillsammans med dig mitt i all stress. För jag orkar verkligen inte med det här som det är nu. Det slutar bara som det gjorde igår och jag vill inte det. Jag vill inte bråka, inte med någon. Hjälp mig att hitta den tid jag behöver, till skola, vänner, Mikko, dig, familjen osv. För som det är nu så räcker inte tiden till. Hjälp mig att fördela den så att alla får det de behöver, snälla? Lär mig prioritera.

Förlåt mig för att jag ibland inte kan kontrollera vad jag känner, hjälp mig att bli bättre på det. Lär mig kommunicera ordentligt så att det inte behöver bli så över huvud taget.

Tack för att du räddar mig när jag gör dumma saker. Tack för att du har gett mig så mycket att vara tacksam för att jag ändå aldrig kommer att kunna skriva ner det här. Tack för att du är nådig mot mig. För att du alltid kommer ge mig förlåtelse för alla dumheter jag gör. Jag älskar dig Gud, jag älskar dig. Jag önskar att jag gjorde det mer, men jag gör i alla fall så gott jag kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0