Dagens bibelord - Upp 21:4

Dagens Bibelord berörde mig verkligen så jag tänkte att jag skulle skriva en liten förklaring på varför.

Först och främst versen i sitt samband (Upp 21:1-4) "Och jag såg en ny himmel och en ny jord. Ty den första himlen och den första jorden var borta, och havet fanns inte mer. [2] Och jag såg den heliga staden, det nya Jerusalem, komma ner ur himlen, från Gud, redo som en brud som är smyckad för sin man. [3]Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: "Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, [4] och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.""

Okej. Så Gud skapar en ny jord och en ny himmel efter att den andra har gått under. Gud bygger upp Jerusalem igen. Och sen så säger Gud att han ska leva tillsammans med människorna, att hanska torka deras tårar och att död, sorg, klagan och smärta inte längre finns. "Ty det som en gång var är borta." Visst låter det soft? Men först ska vi klara av livet här på jorden. That's kind of freaking me out you know. För honestly, tänk om man blir lämnad kvar här. Det är på riktigt min största skräck. Jag kan titta på människor som jag inte ens vet om de är kristna eller inte och tänka att de minsann kommer komma till himmelen före mig. Om jag ens kommer dit.

Visst, egentligen så vet jag att jag kommer dit precis som alla andra som med sitt hjärta tror och sin mun bekänner, men varje gång jag tittar på typ Left Behind filmerna (filmatisering av Uppenbarelseboken typ..) så blir jag rädd för att jag ska bli kvar här, ensam.

Hur som helst så är det väldigt lätt att slippa oroa sig för det där. Om man inte är jag och är rädd i alla fall då. Det finns gott om frälsningsböner här i världen, David Wramneby skrev en bra i sin bok "Den där Jesus", men den boken hittar jag inte just nu, så det sket sig ju. Därför tänkte jag skriva en egen eftersom jag av egna erfarenheter vet hur svårt man tycker att det är att be när man precis har blivit kristen och inte riktigt vet hur man gör...

Jesus, låt mig få komma inför dig även om jag har syndat. Jag vill inte längre leva ett liv i synd. Jag ber dig därför att förlåta mig för allt dumt och ogenomtänkt jag någonsin gjort. Jag tror på att du dog för mig och mina synder på korset. Jag tror också på att du uppstod, för att jag skulle få leva. Herre, jag ger dig mitt liv och jag ber att jag ska få följa dig under resten av mitt liv. Jag vet att det inte är lätt, jag vet att det blir svårt. Men jag vill, Herrre, jag vill leva efter dig! Du är min Frälsaer och min Gud. Jag ber att du ska omsluta mig och skydda mig från allt ont och låta mig ta del av din underbara frid. Amen.

Kommentarer
Postat av: MELINDA

Sv; jag håller med dig! Lite fake ser det ut, vassen bland annat, men himlen blev fin! =) Mycket ljusare och gladare! :D

2009-05-08 @ 16:25:42
URL: http://pindilusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0