Bröllopsplanerna so far

12 till 6 månader innan bröllopet så rekommenderas man att göra följande:
Bestäm datum och tid för bröllopet [/]
Bestäm vem som ska vara värd för bröllopet [/]
Gör upp en preliminär budget [X]
Bestäm borgerligt/kyrkbröllop [X]
Boka kyrka [/]
Bestäm antal gäster [X]
Boka lokal till bröllopsfesten []
Välj ut tärnor och marskalkar [/]
Planera mottagning/ middag [/]
Välj ut och boka en duktig frisör till brud, brudgum[]
Boka egen transport.[X]
Boka hotell för bröllopsnatten.[]
Boka bröllopsresa.[Vi skippar bröllopsresan i samband med bröllopet - vi har semester inplanerad i alla fall]
Boka musik/ underhållning/ solist för vigseln och festen.[/]

Så - vi ligger rätt bra till. Vi har mer eller mindre bestämt datum, det hänger mest på om kyrkan är ledig då (och vilken kyrka vi vill ha, vi väljer mellan två olika). Värdparet är mer eller mindre klart också - vi ska bara fråga dem om de kan tänka sig att ställa upp. Buudget är klart, gästlistan är klar, transport har vi i familjen så det är inget vi behöver boka. Over all så är jag nöjd med hur vi ligger till - det är trots allt över ett år kvar och nu om ett par veckor så har Tommy ledigt så att vi kan titta på kyrkor, lokaler, kanske prova lite catering och prata med folk som kan hjälpa oss med saker.

Så nu vet ni det. Ny kategori också! Bröllop: En kategori med bröllop åt alla håll, bröllopsplaner, bröllopstips, vårat bröllop, andras bröllop - ja, bröllop helt enkelt. Tänkte slänga upp en F1 kategori också sen, F1 är en av de saker jag brinner mest för här i världen och jag har alltid drömt om att få blogga om F1, men det har aldrig passat i min blogg - men nu skiter jag i om det passar eller inte, jag tänker göra vad jag vill!

Kommentarer
Postat av: FulAnka

Grattis till bröllopet :) Men jag undrar, dina föräldrar är helt okej med att du gifter dig så ung =)?

2011-08-03 @ 15:36:20
URL: http://fulanka.blogg.se/
Postat av: Kristina

Du har glömt en viktig del - Fotografen! ;)

2012-05-24 @ 01:10:33
URL: http://kickpix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0