Dag 22 - Ett andra ögonblick

Vad ska jag välja för ögonblick den här gången då?

Tänkte skriva om när vi vann FLL Open Asian Championship för snart 4 år sedan.

Vi var i Tokyo. Vi vad jag, Milja, Josefina, Linda, Oscar och Jonas. Och ett lag till, tillsammans med lite lärare och föräldrar. I alla fall, vi gjorde asgrymma presentationer - körde asbra på tävlingarna och kom totalt sett 2:a i robotkörningen.

Väl på prisutdelningen skulle championpriset delas ut - vi visste att vi hade en liten chans - men vi visste inte mer än så. Han som ska dela ut priset inleder med att säga "The champion award goes to.. Sweden" varpå vi har på film att Josefina, som filmade det hela, tar ett asdjupt andetag - snubben fortsatte "Team number..number fifty one!" Och vi skrek så högt, jag hade precis innan vrickat foten - men jag sprang upp på scenen ändå. Lyckan var så total - vi hade faktiskt klarat det liksom.

Jag blir fortfarande alldeles varm inombords när jag tänker på det ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0